مرجع تخصصی ساز درامز

کتاب، مجله، مقالات و محصولات تمرینی مربوط به ساز درامز { بی صدا تمرین کنید}

مرجع تخصصی ساز درامز

کتاب، مجله، مقالات و محصولات تمرینی مربوط به ساز درامز { بی صدا تمرین کنید}

مرجع تخصصی ساز درامز

قصد بنده از ایجاد این وبلاگ ارایه مطالب مفید و آموزنده در مورد ساز"درامز" بوده است. همچنین با توجه به کمبود فضای آموزشی و دشواری های تمرین برای نوازندگی این ساز، محصولاتی طراحی و تولید میکنم تا تمرین برای علاقه مندان به این ساز آسان تر شود.

نویسندگان

بی شک یکی از مهمترین قسمتهای نوازندگی درامز گرم کردن ماهیچه ها قبل از انجام تمرین یا اجراست. از آنجایی که نواختن این ساز عضلات زیادی را درگیر میکند و عدم توجه به آسیب های ماهیچه ای می تواند باعث بروز صدمات جبران ناپذیری گردد، بنابراین اهمیت این موضوع بیشتر آشکار می شود.

در این مقاله روش گرم کردن کل بدن قبل از شروع به نوازندگی درامز به کمک تصاویر شرح داده خواهد شد. همچنین به عنوان نمونه یک برنامه هفتگی برای گرم کردن دست ها و نکات مربوط به آن نیز شرح داده میشود.


به پشت بخوابید و زانوها را مطابق شکل جمع کرده و با دست ها آنها را بگیرید. به آهستگی زانوهایتان را از پهلو به چپ و راست حرکت دهید تا با زمین تماس پیدا کنند. این یک حرکت فوق العاده برای کشش ناحیه تحتانی کمر است.

 


همانطور که به پشت خوابیده اید مطابق شکل یک زانو را از روی زانوی دیگر عبور داده و در سمت مخالف به زمین برسانید. برای پای مخالف نیز همین حرکت را انجام دهید. صورت می تواند مستقیم به بالا باشد یا در خلاف جهت زانوی بالایی بچرخد. این حرکت عضلات میانی و تحتانی کمر را گرم میکند.

 


مطابق شکل باسن را از زمین جدا کنید و دستها را زیر آن قلاب کنید با حبس کردن نفس عمیقی که کشیده اید تا حد ممکن در این وضعیت بمانید و هنگام استراحت عمل بازدم را انجام دهید.

 


درحالی که کمر خود را با دستها حمایت می کنید پاهایتان را به سمت بالا بکشید. تا حد ممکن در این وضعیت بمانید و موقع استراحت بازدم خود را خارج کنید.

 


دوزانو بشینید و کف دستها را طوری روی زمین بگذارید که جهت انگشتانتان رو به خودتان باشد. به آرامی فشار وارد کنید و احساس کشش را در ساعدها و جلو بازو احساس کنید.

 


درحالی که یک دست و یک پا را به عنوان تکیه گاه روی زمین گذاشته اید، کشش دست و پای مخالف را انجام دهید. احساس کشش را از سرشانه ها تا نوک انگشتان پا احساس کنید. برای دست و پای مخالف نیز حرکت را انجام دهید.

 


روی پاشنه پا بنشینید و زانوها را مطابق شکل کمی از زمین بلند کنید. این حرکت باعث کشش پاها و مچ های پا می شود.

 


در زیر نمونه ای از گرم کردن هفتگی بصورت روزانه آورده شده است. اما قبل از انجام این تمرینها لازم است به نکات زیر توجه کنید:

-         حتماً به توالی دستها در انجام تمرینات دقت کنید. همانطور که می بینید هر دو دست شروع کننده باید باشند.(برای تمریناتی که توالی دستها مشخص نیست نیز باید طوری تمرین کنید که هر دو دست شروع کننده باشند)

-         حتماً از مترونوم استفاده کنید.

-         هر تمرین برای گرم کردن دست ها را دو قیقه برای هر دست انجام دهید و یک دقیقه استراحت را نیز در نظر بگیرید.

-         تمرینات را روی سطوح مختلف انجام دهید. سطوح با بازگشت سریع مثل اسنر و سطوح با بازگشت آهسته مثل پد تمرین. البته پدهای تمرینی وجود دارند که چندین سطح با برگشت های مختلف دارند که از این نظر بهتربن گزینه هستند.

weekly warm up

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">