مرجع تخصصی ساز درامز

کتاب، مجله، مقالات و محصولات تمرینی مربوط به ساز درامز { بی صدا تمرین کنید}

مرجع تخصصی ساز درامز

کتاب، مجله، مقالات و محصولات تمرینی مربوط به ساز درامز { بی صدا تمرین کنید}

مرجع تخصصی ساز درامز

قصد بنده از ایجاد این وبلاگ ارایه مطالب مفید و آموزنده در مورد ساز"درامز" بوده است. همچنین با توجه به کمبود فضای آموزشی و دشواری های تمرین برای نوازندگی این ساز، محصولاتی طراحی و تولید میکنم تا تمرین برای علاقه مندان به این ساز آسان تر شود.

نویسندگان

ماهرترین درامر سبک جز در تمام دوران ها، Buddy Rich افسانه ای، تمام زندگی خود را به هنر اختصاص داد. هفت دهه ای که او صرف این کار کرد از وقتی هیجده ماهه بود تا هنگام مرگش در سال 1987 ادامه داشت. با وجود اینکه Rich هرگز درسی در این زمینه نخوانده بود و از تمرین کردن خارج از اجراهایش امتناع می کرد،  قادر بود با سرعت و مهارت بالایی بنوازد.

در سی ام سپتامبر سال 1917 با نام Bernard Rich به دنیا آمد و بعدها نام خود را به Robert  و Bess نیز تغییر داد و به عنوان یک نوازنده بسیار جوان به مخاطبان معرفی شد. در سال 1921به دلیل اجرای فوق العاده در آهنگ "Traps the Drum Wonder "به عنوان یک تکنواز درام شناخته شد. به خاطر درک غریزی بالایی که از ریتم داشت به صورت منظم در سن چهار سالگی در Broadway به اجرا می پرداخت. در نقظه اوج دوران کودکی، Rich به عنوان بالاترین دریافت کننده دستمزد در مقام دوم کودکان سرگرم کننده (entertainer) جهان قرار داشت.

 

دوران نوازندگی سبک جز برای Rich در سال 1937 و همزمان با شروع همکاری وی با Joe Marsala در New York's Hickory House آغاز گردید. در سال 1939 به گروه Tommy Dorsey پیوست و بعد از آن نیز همکاری خود با بزرگان سبک جز مانند Dizzy Gillespie, Charlie Ventura, Louis Armstrong  و Gene Krupa را ادامه داد. در اواخر دهه 40 میلادی، Rich در ارکستر سمفونی سبک جز خود نمایی می کرد. در چند فیلم هالیوودی نیز حضور داشت؛ مانند: (Symphony of Swing (1939), Ship Ahoy (1942)  و How's About It (1943.

در طول  دهه 60 و 70 میلادی Rich به همراه گروه خود به اجرا در تور پرداخت و دو کلوب شبانه به نام های Buddy's Place و Buddy's Place II نیز افتتاح کرد. همواره هر دو کلوب با نهایت گنجایش خود پذیرای طرفداران استاد بزرگ درامز بودند. بعد از افتتاح Buddy's Place II وی عناصر موسیقی سبک راک را به لیست اجراهایش اضافه کرد؛ این کار نشانی از توانایی او به تطبیق با ذایقه مخاطب بود و همچنبن باعث شد نام خود را در ردیف بزرگان سبک راک نیز ثبت کند.

به علت شوخ طبعی که داشت مورد توجه بسیاری از برنامه های تلویزیونی مانند: Tonight Show، برنامه Mike Douglas، برنامه Dick Cavett و برنامه Merv Griffin بود. در طول این برنامه ها وی با مشاجره با میزبان برنامه و بی اعتنایی به چند خواننده سبک پاپ باعث سرگرمی مخاطبان می شد.

این موسیقیدان مشهور در طول دوران فعالیت خود به شهرت قابل ملاحظه ای دست یافت. جایزه مجله Downbeat، جایزه مجله Modern Drummer، جایزه Immortals of Jazz از طرف Jazz Unlimited فقط بخش کوچکی از افتخارات وی بشمار می روند. بخاطر اجرای آهنگ ده دقیقه اش بنام West Side Story medley توجهات بین المللی را جلب کرد. در طول سالیان بلند فعالیتش برای میلیون ها طرفدار و رهبران چندین کشور مانند پادشاه تایلند، ملکه انگلیس، فرانکلین رزولت، جان اف کندی، رونالد ریگان و پادشاه اردن-سلطان حسین- اجرا کرد.

در دوم آپریل سال 1987 بعد از عمل جراحی که بخاطر تومور مغزی بدخیم انجام داد به علت نارسایی قلبی درگذشت.دوست قدیمی Rich، فرانک سیناترا، نطقی در ستایش او درمراسم خاکسپاریش انجام داد. امروزه از Buddy Rich به عنوان یکی از بزرگان موسیقی یاد می شود. اسطوره جز- Gene Krupa – در مورد او می گوید: "Rich بزرگترین درامری بود که تا بحال وجود داشت."

 

منبع : http://www.buddyrich[dot]com

مترجم :فرزاد علیزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">