مرجع تخصصی ساز درامز

کتاب، مجله، مقالات و محصولات تمرینی مربوط به ساز درامز { بی صدا تمرین کنید}

مرجع تخصصی ساز درامز

کتاب، مجله، مقالات و محصولات تمرینی مربوط به ساز درامز { بی صدا تمرین کنید}

مرجع تخصصی ساز درامز

قصد بنده از ایجاد این وبلاگ ارایه مطالب مفید و آموزنده در مورد ساز"درامز" بوده است. همچنین با توجه به کمبود فضای آموزشی و دشواری های تمرین برای نوازندگی این ساز، محصولاتی طراحی و تولید میکنم تا تمرین برای علاقه مندان به این ساز آسان تر شود.

نویسندگان

نرم افزارهای موسیقی ابزار هوشمندی برای هر نوازنده درامز بشمار می روند و اغلب جذاب تر از کتابهای تمرین هستند. نرم افزارهای امروزی ابزار ایده آلی برای هم نوازی و آنالیز موسیقی هستند. برای مثال بعضی درامرها علاقه دارند آموزش خود را با CD دنبال کنند اما به علت اینکه Trackهای ضبط شده در این CDها سرعت بالایی دارند برای همنوازی با آنها دچار مشکل می شوند. نرم افزارهای موسیقی شما را قادر می سازند که سرعت یک Track ضبط شده را بدون اینکه کوک آن عوض شود، پایین بیاورید؛ و بعد، اگر مایل بودید از آن یک خروجی با تعداد تکرار دلخواه برای کل آهنگ یا قسمتهایی که انتخاب کردید تهیه کرده و با انتقال آن به یک CD یا یک Mp3 player به محل تمرین خود ببرید.


تمرین کردن در ضرب آهنگ مناسب، بدون فشار اضافی و با اطمینان، باعث یادگیری می شود؛ و این بسیار اهمیت دارد و دلیل اهمیت آن اینست که وقتی در حالتی ریلکس و با تمرکز تمرین می کنید در واقع شما ماهرانه و بدون گرفتگی(انقباض) عضلات در حال نواختن هستید. انقباض عضلات چیزی است که شما هنگام نواختن در سرعتی بالاتر از سرعت معمول خود با آن مواجه می شوید. همواره بهتر است در سرعتی بنوازید که ماهیچه ها در حالت ریلکس باشند زیرا تنها بدین روش است که قادر خواهید بود یک قطعه را در شرایط گوناگون بنوازید. کاهی اوقات موردی پیش می آید که سرعت پایین یک قطعه موسیقی شما را دچار دردسر می کند. اگر یک ریتم آنقدر آهسته هست که نمی توانید آنرا ماهرانه بنوازید ابتدا سرعت تمرین را بالا برده و به تدریج آن را پایین بیاورید تا به سرعت اولیه برسد.


دو نرم افزار رایج در بازار یکی Transcribe(Mac) و دیگری Riffster(Pc) هستند. نسخههای مجانی آنها را می توان از اینترنت دانلود کرد. بعد از دانلود و نصب نرم افزار، با فرآیندهای تنظیم کوک، تنظیم ضرب آهنگ و خروجی گرفتن که انصافاً بسیار ساده هم هستند، مواجه خواهید شد.


تنظیم ضرب آهنگ برای قسمتی که می خواهید پخش شود بسیار مهم است. از سرعت پایین شروع کنید و به تدریج ضرب آهنگ را تا جایی که می توانید بالا ببرید. بعد از اینکه مسلط شدید سرعت را بطور پیوسته بالا ببرید تا اینکه بتوانید قسمت انتخابی را در سرعت واقعی اش بنوازید. خواهید دید که با تمرین در سرعت پایین و با افزایش تدریجی سرعت، فادر خواهید بود موسیقی را با اطمینان و آرامش بیشتری بنوازید.


از مزیتهای دیگر این روش آن است که می توانید آن قسمتهایی را که برایتان مشکل ساز است را برجسته (Highlight) کنید و فقط روی آنها کار کنید. حتی می توانید آنها را Loop کنید و در زمانهایی غیر از وقت تمرین به آنها گوش دهید. پایین آوردن سرعت یک ریتم یا فرم موسیقی توانایی شما را در شنیدن اینکه اجزای ساز درامز چگونه در کنار هم صدا تولید می کنند، بالا می برد؛ و گوش دادن متناوب به یک چیز باعث می شود آن صدا به خورد سر و بدن شما برود.


شما می توانید مهارت زیادی در نواختن داشته باشید اما اگر موسیقی در فکر، روح و بدن شما نباشد آن مهارت بی استفاده و غیر موسیقایی است.


نویسنده : Stephen Flinn

نظرات  (۱)

سلام و درود بر شما 
اول بابت مطالب مفیدت تشکر میکنم ، بعد اینکه این نرم افزاری که معرفی( Riffster )کردی اصلا هیچ سایتی پیدا نکردم .
اگه لینک دانلود نرم افزارو بزارید ممنون میشم
پاسخ:
سلام دوست عزیز
شما میتونید از نرم افزارهای مشابه استفاده کنید.
نرم افزارهایی مثل Q base ,... که از اونها برای ضبط و ویرایش موسیقی استفاده میشه ولی ساده ترین راه , استفاده از Guitar pro  هست. البته قابلیت ویرایش آهنگ های ضبط شده رو نداره ولی برای نوشتن لاین درام و تمرین همنوازی با سایر سازها مناسبه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">