مرجع تخصصی ساز درامز

کتاب، مجله، مقالات و محصولات تمرینی مربوط به ساز درامز { بی صدا تمرین کنید}

مرجع تخصصی ساز درامز

کتاب، مجله، مقالات و محصولات تمرینی مربوط به ساز درامز { بی صدا تمرین کنید}

مرجع تخصصی ساز درامز

قصد بنده از ایجاد این وبلاگ ارایه مطالب مفید و آموزنده در مورد ساز"درامز" بوده است. همچنین با توجه به کمبود فضای آموزشی و دشواری های تمرین برای نوازندگی این ساز، محصولاتی طراحی و تولید میکنم تا تمرین برای علاقه مندان به این ساز آسان تر شود.

نویسندگان

drummer2

استرس قبل از اجرا یکی از رایج ترین پدیده هایی است که تمام موسیقیدان ها آن را در سطوح مختلف تجربه کرده اند.این قبیل استرس ها فرآیندهایی هستند که بدن را برای انجام کاری آماده می کنند. سیستم سمپاتیک عصبی مسؤلچنین واکنش هایی است و آدرنالین یکی از چندین هورمونیاست که در سیستم گردش خون آزاد می شود. هدف چنین کنس هایی از طرف سیستم عصبی دستیابی به بهترین عملکرد در اجراست و در ضمن یک مکانیزم حیاتی نیز بشکار می رود. بعضی مسؤلیت های سیستم سمپاتیک عصبی شامل بهبود واکنش ها، تقویت حافظه، تنظیم جریان خون و تغییر حالت به حالت آزادسازی انرژی (Catabolism) می باشد.

وجه دیگر فعال شدن سیستم عصبی اینست که باعث بروز علائم آزار دهنده می شود .عصبی و حساس شدن از عوارضی هستند که یک نوازنده ممکن است با آنها مواجه شود. گاهی اوقات ممکن است این عوارض آنقدر شدید باشند که تأثیر منفی خود را بر روی اجرای فرد بگذارند.


فعال شدن سیستم عصبی بخش مهمی از یک اجرای خوب، با انرژی و با انگیزه است ولی فعالسازی بیش از حد می تواند موجب پایین آمدن کیفیت اجرا شود. هدف، نگه داشتن آن در سطح متوسط است؛ چراکه در این حالت بازده در اجرای زنده به حداکثر خود خواهد رسید. روش هایی وجود دارند که نوازنده ها می توانند از آنها برای تنظیم سطح فعالسازی سیستم عصبی بهره ببرند و این روش ها برای دستیابی به موفقیت در اجرای زنده ضروری اند.


نکاتی برای غلبه بر استرس قبل از اجرا


1.یک برنامه تهیه کنید


این برنامه در روز اجرا از لحظه بیدار شدن شروع و قبل از شروع اجرا تمام می شود. برخی موارد که در این برنامه وجود دارند شامل میزان کالری و مایعات دریافتی، تخمین مدت زمان لازم برای رفتن به محل اجرا، گرم کردن، حرکات کششی، چک کردن تجهیزات، تمرینات ذهنی و ... هستند. بعضی از موارد به نوع اجرای زنده بستگی دارند ولی در کل چهارچوب موارد یکسان است. هر بار که اجرا دارید این برنامه فرق می کند ولی بسط و گسترش یک برنامه م.فق به شما کمک می کند که چهارچوب اصلی را همواره مد نظر داشته باشید. همچنین داشتن برنامه به شما اعتماد به نفسی می دهد که نشان دهنده آمادگی شما برای اجراست.


2.تمرینات ذهنی


گاهی اوقات موسیقیدان ها در حالتی با چشمانی بسته و در وضعیتی مانند خلسه دیده می شوند. در واقع آنها در حال تمرین ذهنی تمام المان های اجرای خود هستند. این تصورات به تمرکز و برنامه ریزی در هر دفعه از اجرا به شما کمک خواهد کرد. مراحل اجرا را مرحله به مرحله و با آرامش به شما نشان می دهد. گاهی اوقات گوش دادن به موسیقی با هدفون نیز مفید خواهد بود اما نباید روند آماده سازی شما را خراب کند یا نتایج بدی بدست دهد.


3.تمرینات تنفس و ریلکسیشن


این تمرینات نیز تکنینک دیگری است که می تواند به تغییر سطح فعالسازی سیستم عصبی کمک کند و تنش های عضلانی ناخواسته را کاهش دهد. در مجموع یاعث ریلکس شدن عضلات می شوند و باید درست قبل از اجرا آنها را انجام داد.


4.پایش وضعیت جسمانی


به علائمی که بدنتان از خود بروز می دهد توجه کنید. این علائم در واقع بازخورد وضعیت سیستم عصبی شما هستند. ضربان قلب، شدت تنفس، شدت تعریق، لرزش دست ها و دیگر علائم به شما نشان می دهند که وضعیت شما چیست و تکنیک های بکار رفته برای مقابله با اثر مخرب فعالسازی سیستم عصبی که بکار برده اید چقدر کارساز بوده است.


5.خوب تمرین کنید


هرچقدر برای اجرا بیشتر تمرین کنید، در هنگام اجرا بیشتر آرامش خواهید داشت. داشتن چند ترفند مانند تکنیک Heel toe یا تکنیک Free hand ، روش بسیار مفیدی است که شما را برای یک تکنوازی محتمل آماده می کند. از این طریق است که شما اطمینان دارید بر جمعیتی که شما را می بینند سوار خواهید بود.


6.با دیگران همکاری کنید


سعی کنید برنامه خود را با سایر اعضای گروه انجام دهید. داشتن یک مراسم ساده یا یک تمرین گروهی قبل از اجرا می تواند به حفظ آرامش گروه کمک بزرگی کند.

همچنین بیاد داشته که ضد هم عمل نکنید و برای گرم کردن،Rudiment ها را روی پد تمرین کنید. یک تمرین گروهی قبل از اجرا می تواند همنوازی ساده با گیتار آکوستیک باشد.

منبع : Rockdrummingsystem[dot]com

نظرات  (۲)

۲۳ دی ۹۹ ، ۱۶:۲۴ عارفه زهرا

پیشنهاد  ها تون خوب بود امیدوارم دیگه داخل اجرا استرس نگیرم

 

عالی

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">