مرجع تخصصی ساز درامز

کتاب، مجله، مقالات و محصولات تمرینی مربوط به ساز درامز { بی صدا تمرین کنید}

مرجع تخصصی ساز درامز

کتاب، مجله، مقالات و محصولات تمرینی مربوط به ساز درامز { بی صدا تمرین کنید}

مرجع تخصصی ساز درامز

قصد بنده از ایجاد این وبلاگ ارایه مطالب مفید و آموزنده در مورد ساز"درامز" بوده است. همچنین با توجه به کمبود فضای آموزشی و دشواری های تمرین برای نوازندگی این ساز، محصولاتی طراحی و تولید میکنم تا تمرین برای علاقه مندان به این ساز آسان تر شود.

نویسندگان

نوازندگی درامز در سبک راک را نمی توان فقط و فقط به عنوان پایه نوازندگی برای این ساز در نظر گرفت بلکه این خود یک هنر است. هنری که بیشتر افراد از درک هنر بودن آن غافل اند. معمولاً برای شروع به مبتدیان این ساز سبک راک را آموزش می دهند و بر همین اساس این سبک به اشتباه، سبکی فقط برای مبتدیان در نظر گرفته می شود. اگربرای ماهر شدن در این سبک وقت بگذارید، خواهید دید که چقدر می تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین اگر کسی گمان می کند که این سبک، سبکی برای مبتدی هاست به او توصیه می کنم این مقاله را بخواند.


سبک راک نیز مانند تمام سبک های دیگر تعدادی ریتم پایه دارد که معمولاً در میزان 4/4 نوشته می شود. در کل، اولین ریتمی است که هر درامر یاد می گیرد و برای همین است که سطح سبک راک به اشتباه پایین فرض می شود. با افزوده شدن نت های گوناگون به این ریتم پایه به پیچیدگی های آن افزوده می شود.


این سبک چیزی فراتر از فقط 4/4 بودن است. در واقع راک را می توان با هر کسر میزانی اجرا کرد. برای مثال با کسر میزان های 7/8 ،5/4 و 12/8 ریتم های پیچیده راک را می توان خلق کرد. این کسر میزان های غیر متعارف برای یادگیری و همنوازی بسیار فوق العاده هستند. وقتی با این کسر میزان ها بزنید درخواهید یافت که به چه دلیل سبک راک هم می تواند خیلی تکنیکی باشد.


نکته قابل توجه دیگر در مورد سبک راک این است که این سبک شامل زیر شاخه های زیادی است؛ بطوری که ماهر شدن در همه آنها خیلی سخت است. یادگیری نواختن درامز در سبک راک فقط به سادگی یادگیری میزانهای با کسر میزان 4/4 نیست.وقتی وارد آن می شوید می بینید که این سبک یکی از گسترده ترین سبک های موسیقی است. خوش شانسی در اینجاست که در عین حال یکی از پر طرفدارترین سبک ها برای آموزش درامز نیز هست.

با درنظر گرفتن مطالب گفته شده، هر درامری باید برای رسیدن به مهارت در این سبک وقت بگذارد. یادگیری این سبک به فراگیری سبک های دیگر نیز کمک می کند و مهارت های کسب شده در آن را می توان برای سبک های دیگر نیز بکار برد.


نویسنده : Dave Atkinson

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">