مرجع تخصصی ساز درامز

کتاب، مجله، مقالات و محصولات تمرینی مربوط به ساز درامز { بی صدا تمرین کنید}

مرجع تخصصی ساز درامز

کتاب، مجله، مقالات و محصولات تمرینی مربوط به ساز درامز { بی صدا تمرین کنید}

مرجع تخصصی ساز درامز

قصد بنده از ایجاد این وبلاگ ارایه مطالب مفید و آموزنده در مورد ساز"درامز" بوده است. همچنین با توجه به کمبود فضای آموزشی و دشواری های تمرین برای نوازندگی این ساز، محصولاتی طراحی و تولید میکنم تا تمرین برای علاقه مندان به این ساز آسان تر شود.

نویسندگان

این روزها بسیاری از درامرها نوازندگی را با سبک راک و متال آغاز می کنند. تمایل موسیقی امروزه به سمت راک است و به همین علت خیلی ها فقط همان را یاد می گیرند. نوازندگی در سبک راک و متال اصلا" چیز بدی نیست؛ در واقع هر نوازنده درام باید این سبک ها را به عنوانسبکی منحصر به فرد، بیاموزد. هر چند که موسیقی و نوازندگی درامز چیزی بیشتر از فقط راک یا متال است.


به عنوان درامر توقعی که از ما وجود دارد اینست که تمام سبک ها که شامل جز و لاتین نیز می شود را بنوازیم. مزایای بسیار زیادی در یادگیری این سبک هاست که نمی توان در یک مقاله به تمام آنها اشاره کرد. نوازندگی درامز در سبک های جز و لاتین شیوه ای کاملا" متفاوت و احساسی کاملا" مجزا در مقایسه با نوازندگی راک است. وقتی در نوازندگی آنها به مهارت رسیدید به شدت به مهارت های شما در سبک های دیگر افزوده می شود.


مهارت نوازندگی راک خود را با نواختن جز و لاتین بالا ببرید 

عمده ترین دلیلی که شما را وادار می کند وقت بگذارید و جز و لاتین یاد بگیرید اینست که از این طریق مهارت های جدیدی بدست خواهید آورد. اکثر ریتم ها در راک با میزانهای 4/4 نوشته می شوند و در آنها دست راست نقش مهمی ایفا می کند؛ تاکیدها(accent) با صدای بلند و برای همراهی با گیتار روی ضرب اول و سوم قرار می گیرند. ولی در جز و لاتین چیزی کاملا" متفاوت اتفاق می افتد. در جز، اکثرا" نت های سه تایی(triplet) اجرا می شوند و تاکیدها روی ضربهای دوم و چهارم هستند. با پیچیدگی بیشتری نواخته می شوند، تاکیدها با ایجاد دینامیک در هنگام نواختن و متناسب با دیگر سازها پیاده می شوند. در موسیقی لاتین از دست مخالف به عنوان تعیین کننده استفاده می شود و شما را مجبور می کند احساسی کاملا" متفاوت در هنگام ساز زدن نسبت به راک اجرا کنید که هرگز آن را در یک گروه راک اجرا نخواهید کرد.


تمامی روش ها و مهارت هایی که برای نوازندگی در سبک جز و لاتین مورد نیاز است را می توان در باقی سبک ها بکار برد. انتقال مهارت ها از این سبک ها به راک کاری است که درامرهای حرفه ای انجام داده اند و می دهند. اگر به سابقه موسیقی یا سر فصل های آموزشی این درامرها نگاه کنیم می بینیم که سبک های جز و لاتین به عنوان سبک اصلی در سبک های مختلفی که آموزش دیده اند قرار دارند., Mike Portnoy, Neil Peart Joey Jordison, Thomas Lang, و Steve Smithنمونه هایی هستند که نوازندگی جز و لاتین را قبل از ورود به دنیای راک آموخته اند. توانایی در نواختن این سبک ها به آنها این اجازه را می دهد تا بتوانند خیلی سریعتر و با کنترل و خلاقیت بیشتری بنوازند. تنها به همین دلیل، هر درامری باید حداقل پایه جز و لاتین را بداند و بتواند بنوازد.


برای دانستن تلاش کنید


دومین دلیلی که چرا یادگیری نوازندگی جز و لاتین ضرورت دارد، دلایل کاری است. هرچقدر سبک های بیشتری بدانید، همانقدر به ارزش شما به عنوان یک موسیقیدان اضافه می شود. اگر به دنبال کار هستید و در سابقه خود فقط نوازندگی راک را دارید، پذیرش شما خیلی راحت نخواهد بود؛ هر درامری می تواند راک بنوازد. در مقابل اگر بتوانید حتی پایه جز و لاتین را بنوازید جایگاه بالاتری خواهید داشت. بخاطر همین، توانایی انجام کارهای بیشتری خواهید داشت.


وقت گذاشتن برای یادگیری یک سبک جدید کار سختی است. خیلی ها وقت کافی برای انجام تمرین برای این کار را ندارند بنابراین تلاش برای انجام آن می تواند تنش زا باشد. به هر حال به این فکر کنید، تمرین کردن در سبک های جز و لاتین می تواند قدرت نوازندگی شما را در راک دو برابر افزایش دهد. در کل ارزش آن را دارد که برای این دو سبک فوق العاده موسیقی وقت و انرژی صرف کرد.


نوشته : Dave Atkinson


نظرات  (۱)

سلام
مطالب و مقالات خیلی مفید هستن
پاسخ:
هدف من کمک به نوازندگان این ساز هست
خوشحالم که مقالات و مطالب مخاطب های خودش رو داره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">