مرجع تخصصی ساز درامز

کتاب، مجله، مقالات و محصولات تمرینی مربوط به ساز درامز { بی صدا تمرین کنید}

مرجع تخصصی ساز درامز

کتاب، مجله، مقالات و محصولات تمرینی مربوط به ساز درامز { بی صدا تمرین کنید}

مرجع تخصصی ساز درامز

قصد بنده از ایجاد این وبلاگ ارایه مطالب مفید و آموزنده در مورد ساز"درامز" بوده است. همچنین با توجه به کمبود فضای آموزشی و دشواری های تمرین برای نوازندگی این ساز، محصولاتی طراحی و تولید میکنم تا تمرین برای علاقه مندان به این ساز آسان تر شود.

نویسندگان

بسیاری از نوازندگان درامز قبل از اجرا خود را با نوشیدنی الکلی و سیگار برای نمایش بر روی صحنه آماده میکنند؛ اجرایی که تنش های جسمی و توان بدنی بالایی را طلب میکند. شاید برای بعضی سبک های خاص این نوع ژست ها مؤثر باشد ولی در کل، نوازندگی درامز یک فعالیت نفس گیر است که برای دستیابی به بهترین اجرا و با مدت طولانی نیاز است که یک برنامه گرم کردن را بجای مصرف الکل و نیکوتین جایگزین کرد.


چرا باید گرم کنیم؟


دو دلیل اصلی برای گرم کردن وجود دارد؛ یکی مربوط است به تندرستی و دیگری به اجرا مربوط میشود.


تندرستی:

مسلماً کسی قادر نیست مسافتی صد متری را با ماهیچه هایی سرد و با کمک گرفتن از آبجو با تمام توان بدود، مگر اینکه نتایج آن را بصورت کوفتگی عضلات، پیچ خوردگی مفاصل و پارگی تاندون ها دریافت کند. بعضی درامرها میگویند که گرم نمیکنند یا تمرین نمیکنند. من توصیه میکنم که از روی تنبلی به روش آنها مبتلا نشوید. آنها ریسک بالایی را برای مصدوم شدن و اجرایی ضعیف قبول کرده اند. گرم کردن، بدن شما را آماده میکند و این آماده سازی بسیار مهم است مخصوصاً اگر به مدت زمان زیادی در حال نوازندگی هستید. وقتی سن بالاتر میرود، احتیاج به چنین آماده سازی هایی خود را بیشتر نشان میدهد. بنابراین خو گرفتن به چنین عادت هایی از ابتدای فعالیت نوازندگی درامز بسیار مفید است.


اجرا:


دوباره به مثال دونده صد متر باز میگردیم. دونده نا آماده در بهترین شرایط فقط میتواند در زمانهای پایانی مسابقه به بیشترین سرعت خود برسد. اما در این وضعیت رقیبان او زودتر به سرعت نهایی خود رسیده اند و مسابقه را به پایان رسانیده اند.


هر چند موسیقی یک مسابقه نیست، اما نکته ای که بسیار مهم است اینست که یک نوازنده باید تمام توان خود را از لحظه آغاز تا لحظه پایان برای دستیابی به بهترین اجرا بکار ببندد. برای گرم کردن فقط به تعدادی محدود از اجزای سازتان محدود نشوید. باید با تمام اجزای ساز درامز خود را گرم کنید. گرم کردن باید در پشت صحنه انجام پذیرد نه در حضور مخاطبان. آنها برای دیدن یک نمایش حرفه ای آمده اند و این چیزی است که از اولین نت دراجرا از شما انتظار میرود.


چطور گرم کنیم؟


برنامه معنی برای گرم کردن وجود ندارد. هر درامر برنامه ای برای گرم کردن خود دارد که گرم شدن جسمی و آمادگی ذهنی را برای او تضمین میکند. نکته اصلی، گردش خون و اکسیژن رسانی به ماهیچه هاست که بدینوسیله برای تحمل فشارهای ناشی از نوازندگی آماده و تغذیه شوند.


پرهیز از تنش عضلانی بسیار مهم است. من قبلاً برای گرم کردن دو دقیقه با سرعت بالا ماهیچه های دستم را تحت تنشی شدید قرار میدادم و نفسم را حبس می کردم. در صورتی که برای گرم کردن، دقیقاًاین کارها را بنباید انجام داد.به محض اینکه به اشتباه خود پی بردم تصمیم گرفتم زمان گرم کردنم را افزایش دهم. با اینکار قادر شدم بر روی تنفس آرام و پیوسته تمرکز کنم. بعد از مدتی پی بردم که بعد از اینگونه گرم کردن سرعتم بطور طبیعی افزایش پیدا کرده است. همچنین پی بردم که هماهنگی دست ها و پاهایم بسیار بهبود پیدا کرده است؛ بطوریکه اعتماد به نفسم را بالا برد و در هنگام اجرا خودم نیز تحت تأثیر این هماهنگی هیجان زده میشدم.


تمرینات گرم کردن


در اینجا چندین ایده برای انجام گرم کردن عضلات ارایه میشود. اختصاص مدت زمان برای گرم کردن مسأله ای شخصی است ولی بین 15 تا 30 دقیقه کافی است.


توصیه میکنم برای شروع چند Rudiment اساسی مانند:flams, paradiddles , single stroke rolls and double stroke rolls را با سرعت پایین بنوازید. وقتی احساس یکنواختی کردید، سرعت و دینامیک را تغییر دهید. برای بکار گیری مچ ها، انگشتان و بازوها از ضربات گوناگون استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که از تمام قسمت های ساز خود برای گرم کردن استفاده میکنید. میتوانید از ضربات زیر استفاده کنید:


RRL RRL RRL RRL
LLR LLR LLR LLR
RRRL RRRL RRRL RRRL
LLLR LLLR LLLR LLLR


بعد از چند دقیقه همین تمرین ها را با پاها انجام دهید. پد تمرین برای بیس درام یک ابزار ارزشمند برای انجام این تمرینات است. وقتی دست ها و پاها گرم شدند، تمرینات را همزمان برای دست ها و پاها انجام دهید. از راه ورزش کردن-که من بسیار به آن علاقه مند هستم- دریافتم که حرکات کششی به تنهایی برای من کافی نیستند و من باید حتماً اول گرم کنم. همین قضیه در نوازندگی درامز نیز برای من درست بود؛ بنابراین من قبل از نوازندگی درامز ابتدا گرم میکنم بعد حرکات کششی را انجام میدهم. نتیجه ای که این روش برای من دارد بسیار مفید است و به من احساس راحتی و آمادگی برای اجرا میدهد.


-نکات مهم


• قبل از اجرا، وقت کافی برای گرم کردن در نظر بگیرید
• ریلکس باشید و منظم تنفس کنید
• به آهستگی شروع کنید
• دست ها و پاها را گرم کنید
• حرکات کششی را انجام دهید
• به اندازه کافی آب بنوشید


منبع : http://www.mattdeanworld[dot]co.uk

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">